[Interview] Freek Diepeveen over MyCardWallet

  • Media
  • 18 feb 2016 @ 00:04
  • Link
  • Dewi Smeenk
    Dewi Smeenk

    Freelance Redacteur
    Nederlands MediaNetwerk
  • Interview

In de aanloop naar het Cross Media Congres doet MarketingTribune een serie interviews met Startups. Vandaag spreken we Freek Diepeveen, mede-oprichter van MyCardWallet.

Wat is MyCardWallet? 

MyCardWallet is een startup dat zich specialiseert in het digitaliseren van plastic passen, PDF en papieren documenten. We voegen dit toe in de wallet op een smartphone en kunnen extra functionaliteiten aan de iCard toevoegen. De wallet is een app die op de meeste smartphone standaard staat en waar alle iCards in gevoegd kunnen worden. Voorbeelden van de extra functies zijn Live saldo, NFC en GPS locatie.

Waarom ben je MyCardWallet begonnen? 

Het idee om documenten te digitaliseren is tijdens een netwerkgesprek ontstaan. De vraag of die dikke portemonnee niet dunner kon, bleef maar naar bovenkomen. Vanuit deze behoefte ben ik de techniek gaan ontwikkelen. Alle betrokken mensen bij MyCardWallet delen de overtuiging dat iedereen van de pasjes af wil en dat ze steeds meer mobiel gaan werken.

Hoe en waar is MyCardWallet gevestigd? 

MyCardWallet is gevestigd in een kantoor aan huis te Amstelveen.

Van wie is MyCardWallet? 

De officiële eigenaren van MyCardWallet zijn Fred Diepeveen (51%) en Pieter Monkelbaan (49%).

Hoe is MyCardWallet gefinancierd?

Startkapitaal ca. 100.000 euro in gebracht door aandeelhouders.

Wat kan MyCardWallet dat andere organisaties niet kunnen?

Er zijn al andere apps die hetzelfde zouden doen als MyCardWallet. Echter zijn wij de ENIGE die in staat zijn de iCard voor een bedrijf te ontwerpen, extra functionaliteiten kunnen toevoegen, veel extra informatie aan de kaart kunnen hangen. En wij zijn de enige die de documenten versleuteld aan de gebruiker aanlevert. Dit laatste houdt in dat een hacker niet zomaar alle gegevens uit het systeem kan halen via een kaart. Het biedt kansen om de loyaliteit van klanten te vergroten, effectiever te communiceren met klanten, waardevolle klantgegevens te verzamelen en toegespitste promotionele acties op te zetten.

Wat heeft MyCardWallet nodig om te kunnen groeien?

MyCardWallet heeft op dit moment meer marktaandeel nodig. Dit houdt simpel gezegd in dat we meer bedrijven nodig hebben die onze service willen afnemen of met ons verder willen ontwikkelen. Market presence is het speerpunt voor de nabije toekomst.

Wat gaat MyCardWallet in 2016 neerzetten?

MyCardWallet probeert constant extra diensten toe te voegen. In 2016 komt er een mogelijkheid om een digitale agenda te hebben waar een nieuwe afspraak meteen een update van de kaart betekent. Vervangen van 'tokens' is een andere ontwikkeling waar we aan werken. Verder hopen wij steeds meer mensen en bedrijven te bedienen van onze service. We schatten dat de markt 50 miljoen plastic passen per jaar groot is. We willen in 2016 minimaal 40 procent van de markt bedienen.

Wat zijn de ambities van MyCardWallet?

Ik denk persoonlijk dat de ambitie van elk bedrijf moet zijn om te groeien. Zo is het onze natuurlijk ook. Wij hopen aankomende jaren in het buitenland ook een vinger in de pap te krijgen. Verder denken wij niet alleen grote bedrijven als verzekeraars te kunnen helpen, maar ook de kleinere bedrijven zoals de plaatselijke kapper of bakker.

Wij hebben samen met RVO een marktanalyse gedaan in de landen België, Duitsland, Engeland en Denemarken. In het tweede kwartaal van 2016 zullen hier de eerste stappen worden ondernomen.

www.mycardwallet.nl


MarketingTribune doet een serie interviews met startups. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres op 20 april in het Compagnietheater in Amsterdam.

Ben jij een startup en wil jij ook een interview in deze serie, meld je dan aan!

Dewi Smeenk

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken